2013. július 12., péntek

Interjú Horváth "Pepe" Péterrel

Az interjú nemrég jelent meg az ost-front.ru orosz oldalon angol nyelven. Gondoltam magyarul is érdekes lehet.


Szia Péter! Köszönjük a ránk szánt idődet!
Először is, egy igazán tehetséges makettezőként mutathatunk be, aki lenyűgöző és színes életképeket épít. Egy csomó díjad van nemzetközi versenyekről és rengeteg publikációd jelent meg. Igaz?

Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen sok rendezvényre látogathatok el, itthon és külföldön egyaránt. Általában díjakkal térek haza, köszönhetően az érdekes munkáimnak, és a témaválasztásnak. Valószínűleg ez a kettő a kulcs. Talán ezért is figyelik a professzionális újságok munkáimat egyre nagyobb érdeklődéssel. Mindig nagy megtiszteltetés, ha ezek közlik valamelyik munkámat. A legbüszkébb talán a Tamiya Magazine, Panzer Aces, Model Time, Military Illustrated Modeller és a Pro Modell cikkeimre vagyok, és persze címlap makettekre.




Tudjuk, hogy Budapesten élsz. Mesélj nekünk, milyen ott makettezőként? Vannak makett klubok, rendezvények, magazinok, gyártók, weblapok, fórumok, stb? Nem érzed magad egyedül?

Igen Budapesten élek. Egy csomó makett klubunk van Magyarországon, de ezek rendszerint kicsik. Amikor újrakezdtem a makettező karrieremet, megpróbáltam csatlakozni egy budapesti makett klubhoz, de sajnos elbuktam. Tudod, nem lehettem tag a legősibb okból kifolyólag…féltékenység. (Ezt úgy értem, ebben az esetben, ha be akarsz lépni a klubba, aminek a vezetője tudja, hogyan kell jól festeni, és te jobban vagy realisztikusabban festesz nála, akkor nem lehetsz tag, mert ő, vagy ők irigyek rád.) Így hát, alternatívaként én és pár barátom megalakítottuk a Cobra Modelling Club-ot. Itt megtalálod: http://cobramodell.blogspot.hu/
Minden véleményt szívesen fogadunk.
Az egyetlen magyar magazin, ami 2 havonta jelenik meg (szeretne megjelenni – a szerk.) a Pro Modell. Szerintem ez egy nagyon jó magazin. Hogy miért? Mert saját profi fényképésze van. Általában 6 magyar és egy külföldi munka van benne. Sajnos csak magyarul jelenik meg.
Egy csomó rendezvényünk is van. Minden klub rendez egy versenyt (vagy nem – a szerk.) De a legnagyobb, a Moson Show, 1600-2000 makettel. Ez egy elég népszerű rendezvény, a látogatók a világ minden tájáról jönnek, Finnországtól Kínáig, Spanyolországtól Oroszországig. 

Magyar gyártók?
Balaton Model – 1/72, 1/48 resin models
Miniman Factory – 1/35, 1/48 resin models
HAD decals – Hungarian decals from 1/72-1/35
The Bodi – 1/35 Figures
Black Army Figures – 1/35, 1/48, 1/72 Figures
LImes Models – wood accessories 1/35, 1/48, 1/72
RP Toolz – Photo etch Tools

Hogyan lettél te makettező? Gyerekkori hobbi volt?

Gyerekként kezdtem, de abbahagytam. Aztán 2008-ban kezdtem újra, azóta meg sem álltam. Évente általában 3-6 makettet fejezek be.

Nagyon kíváncsiak lennénk a weathering technikáidra. Milyen anyagokat használsz? Tudnál adni nekünk pár tippet?

Szinte már minden kipróbáltam (ez elég veszélyesen hangzik :) – a szerk.), de a művészolaj adja a leginkább realisztikus hatást, szerintem. Most éppen az AK „Mud and dirt” termékeit tesztelem. Van, ami tetszik van, ami nem. A port a Mig Prod. földszínű olajaival csinálom, de mint mondtam, nem ragadok le egy gyártónál, vagy technikánál.



A makettező karrieredre kik voltak a legnagyobb hatással? Milyen könyveket, magazinokat olvastál? Az öreg generációt Verlinden és a Tamiya Magazine inspirálta. Kinek a vállára álltál te?

Általálban egy fotó inspirál, amit megpróbálok megvalósítani. Ennyi. Nem akarok senkit követni, vagy másolni. Mindig a magam útját járom.
Persze sokan vannak, akinek a munkáit szeretem. Leginkább Adam Wilder érint meg. Mióta újrakezdtem, nem igazán voltak magazinjaim, vagy újságaim, amiből inspirációt meríthettem volna.

Van a makettezés mellett másik életed is? Család, munka, másik hobbi esetleg?

Igen, van családom, 2 gyerek, és munkám is van. Sajnos a makettezésre jutó idő egyre kevesebb.

Lássuk a makettjeid! Melyiket szereted a legjobban?

A személyes kedvencem a kis Tyúkudvar dioráma, de persze a Saipan Beach-et is szeretem.



Különböző méretarányokban dolgozol, 72/48/35, miért? A legtöbben csak egy méretben dolgoznak.

Nincs különösebb oka. Egyszerűen szeretem mindegyiket. Nem számít. Általában a 48-at és a 35-öt preferálom. Általában egy érdekes festés, vagy megjelenés, amit választok. Ha nincs 35-ös jármű hozzá, vagy túl nagy lenne, akkor váltok méretarányt.
Miért kedveled a rozsdás, elhagyott járműveket? És a graffiti, ez valami tényleg különleges!
Szeretem az elhagyott, kiégett, igazán rozsdás járműveket. Nekem ezek a kihalt rozsdás aranybányák jelentik az életet, vagy legalábbis az a szín kavalkád, ami ott van. Emellett igazán kedvelem a nagy kontrasztot, használt, vagy színes festéseket. Jó kihívás egy graffitis járművet is megfesteni. Mindig azon voltam, hogy valami különlegeset alkossak, amit még senki nem csinált előttem.

Elárulnád néhány makettező titkodat?

Nem igazán van. Minden írásomban elmondok mindent, részletesen, legyen az magyar, angol, olasz vagy spanyol
Akrilokat (Vallejo, Gunze) és művészolajt (Rembrant, Míg, AK) használok. Talán a legfontosabb, hogy mindig egy világos színnel kezdek, mert az olajrétegek ezt be fogják sötétíteni.
Szinte mindent kipróbáltam, de szerintem a Rembrant olajok adják a leginkább valósághű hatást. Most éppen az AK Mud and dirt termékeit tesztelem. Van, ami tetszik van, ami nem. A port a Mig Prod. földszínű olajaival csinálom, de mint mondtam, nem ragadok le egy gyártónál, vagy technikánál. (itt volt egy bekezdés  ismétlés az interjúban – a szerk.)



Mind dolgozol most? Tudsz nekünk valami készülőfélben lévő munkát mutatni?

Sajnos egyre több félkész munkám van. Például egy HET Guntruck 72-ben, Ural ATZ 48-ban, Firefly 35-ben, megy egy IS-2 is. És egy vizes dioráma, a Flamenco beach…


Az interjú többi része a reklám, ami nem érdekes a blog szempontjából, így csak a webshopt linkelem.

Forrás: ost-front.ru

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése